ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ПРОЕКТ
"Думай на рівних" (2024 рік) - триває
ПРОЕКТ
"У гармонії з природою" (2024 рік) -триває
ПРОЕКТ
"Рідний край де ми живемо, Україною зовемо"
Старший дошкільний вік
ПРОЕКТ
"Рідний край де ми живемо, Україною зовемо"
Молодший дошкільний вік
"Моя сім'я, моя родина - це є маленька Батьківщина"
ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ
"Тематичні музеї патріотичного спрямування"
Музейна педагогіка в умовах дошкільного закладу
Реалізація оновленого Базового компоненту дошкільної освіти, оптимізація підходів до освітньо-розвивальної роботи з дошкільнятами, зокрема, впровадження компетентісного підходу до розвитку дитячої особистості, формування базису особистісної культури дитини через відкриття їй світу в його цілісності та різноманітності викликає до нового життя технологію музейної педагогіки, адаптацію її до умов дошкільного закладу.
Музейна педагогіка – порівняно молода галузь педагогічної науки, предметом дослідження якої є культурно-освітня діяльність в умовах музею. Вона вивчає музейнуаудиторію, створює та апробує нові методики і програмиз різнимикатегоріями відвідувачів.Як і будь-яка інтегративна галузь, музейна педагогіка — не просто сума складників, а цілком особливе,своєрідне явище. Об’єктивна наявність педагогічного потенціалу в його просторі свідчить про можливість та необхідність використання музею з освітньою метою. У терміні музейна педагогіка закладено розуміння того, що музей здатний у числі інших сучасних чинників цілеспрямовано забезпечувати процеси виховання і навчання.Саме в дошкільному віці діти отримують перші відомості про різні предмети і явища оточуючого світу, вбирають повагу до свого міста, до Батьківщини, дізнаються багато нового і цікавого про їхнє минуле та сьогодення. Тому надзвичайно важливо в цей період сформувати навколо дитини розвивальне середовище, розвинути до неї естетичне ставлення; підготувати дошкільника не стільки інформаційно, скільки емоційно до сприйняття музейних експонатів.
Таким чином, використання музейної педагогіки сприяє соціалізації дітей, готує дошкільнят до шкільного життя.
"Музей хліба"
( група № 4 "Капітошка")
"Музей народних ремесел"
( група № 6 "Буратіно")
"Музей Петриківського розпису"
( група № 7 "Теремок")
"Музей української писанки"
( група № 8 "Попелюшка")
"Музей українського посуду"
( група № 9 "Веселка")
"Музей народних оберегів та символів"
( група № 10 "Дзвіночок")
"Музей народної іграшки"
( група № 11 "Ромашка")
ПРОЕКТ "Сміття Землі не личить" (2021 р.)
Проблема:
маленький принц із казки Антуана де Сент-Екзюпері говорив: "Є таке правило: прокинувся зранку, одягнувся – ретельно прибери свою планету..." Цей вислів, що став афоризмом, можна продовжити: "А краще – не сміти". Якби це просте правило виконувалося, не виростали б гори побутового сміття, пластикових пляшок, одноразового посуду, не забруднювалися наші подвір'я та вулиці. Сьогодні, коли виробництво різноманітних упаковок невпинно зростає, а використана упаковка відразу перетворюється на непотріб, потрібно навчитися роздільно збирати сміття та відбирати придатне для переробки. У Німеччині, країнах Скандинавії, Канаді роздільному збору сміття починають навчати ще в дитячих садочках.
Збереження довкілля, екологічне виховання дітей та їхніх батьків, виховання потреби піклуватися про природне довкілля і формування екологічної свідомості та поведінки, основ екологічного світогляду та екологічної культури.
Метою державної Національної програми “Освіта” (“Україна ХХІ ст.”)
є виведення освіти в Україні на рівень розвинутих країн світу, що можливо лише за умов відходу від авторитарної педагогіки і впровадження сучасних педагогічних технологій. Саме цим зумовлена
зараз увага педагогів, методистів до інновацій. Розвиток дошкільного навчального закладу неможливий без нових ідей, підходів, моделей, педагогічних технологій.
В нашому закладі вихователі використовують різні методи і прийоми, для впровадження інноваційних технологій, які
спрямовані на реалізацію змісту і досягнення мети різнорівневого і різнопрофільного навчання.
ПРЕДМЕТОВІ ЛЕКЦІЇ
У нашому дошкільному закладі «Білосніжка» велику увагу приділяють духовному вихованню дітей, тому що це той фундамент, без якого неможливо виховати в маленькій дитині людяність, почуття прекрасного, доброту, шляхетність. Неможливо виховати повноцінну особистість без краси, добра, співчуття. І тому в нашому закладі педагоги, працюючи за системою Софії Федорівни Русової, розуміють унікальність кожної дитини, її неповторність. Ми створюємо затишну атмосферу, в якій дитина відчуває себе спокійно і впевнено.
Велике місце в нашому навчальному процесі, який проходить під гаслом: «Навчаємось - граючись» відводиться предметовим лекціями. Саме вони дають змогу маленькими громадянам нашої країни вийти за стін дитячого закладу і ширше познайомитися з побутом, традиціями, природою рідного краю.
Кожна предметова лекція – це маленьке зернятко добра, щедрості, співчуття яке ми сіємо в душах дітей і чекаємо на гарні сходи. На предметових лекціях ми час від часу використовуємо живі об`єкти, тому що ілюстрація, картина не дає повної відомості про ту чи іншу тварину чи пташку. Тому в нашому садочку «Білосніжка» не рідкісними є предметові лекції, на яких присутній хом`ячок, їжак, морська свинка, папуги, голуби, півень, риби в акваріумі. Такі заняття мають велику цінність, викликають в дітей інтерес, дають широку інформацію про той чи інший живий об`єкт. Дитина стає веселою, радісною, доброю, а це схиляє її до доброї поведінки. Ми не прагнемо заповнити дитячу голівку спектром різних знань. Наше завдання не лише дати енциклопедичні дані про предмет чи об`єкт, а розвинути мовлення, логічну думку, заповнити життєвий простір дитини гуманізмом, любов`ю, відповідальністю. Ми хочемо запалити в душі дитини той вогник, який розвине в подальшому житті патріотичну свідомість людина, що гордо несе звання – українец Упродовж декількох років звертаємося до методу проектів , що цікавий для дітей, педагогів і батьків. Проектна діяльність дає нам змогу широко впроваджувати ідеї Софії Русової .
Музейна педагогіка
Музейна педагогіка є інноваційною технологією у сфері особистісного виховання дітей, створює умови для «занурення» особистості у спеціально організоване предметно-просторове середовище. Основною метою музейної педагогіки як важливого чинника пізнавального, естетичного, розумового, креативного розвитку дітей є залучення до музеїв підростаючого покоління.
Призначення створення міні-музеїв - залучити дітей у діяльність і спілкування. Міні-музеї в закладі дошкільної освіти — це особливий розвивальний простір, створений впливати на дитячу емоційну сферу, розширювати її культурний й національний світогляд, формувати життєву компетентність.
Довготривалий проект
"Музей казок народів світу"
Важливим етапом роботи нашого дошкільного закладу є робота у Музеї казок народів світу, який охоплює всі вікові групи дошкільного закладу. Створюючи музей в навчальному закладі, ми прагнули до того, щоб цікаво у ньому було насамперед дітям, а вже потім дорослим. Музей збагачує дитину емоційними враженнями від перегляду його експонатів, ігор з ними, перегляду лялькових вистав, мультфільмів, розповіданню казок. Це надзвичайно розширює світогляд дітей, поглиблює уявлення про навколишній світ. Одна з основних ідей музею полягає в тому, щоб залучити самих дітей і батьків до поповнення його колекції . Музей став місцем виховання і освіти не лише дітей , а й дорослих.