ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол педагогічної ради від 27.11.2024р. № 2
ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН
підвищення кваліфікації педагогічних працівників
Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 25 «Білосніжка» на 2025 рік
№ з/п |
ПІБ педагогічних працівників |
Тема (напрям, найменування) |
Суб’єкт підвищення кваліфікації |
Обсяг (тривалість) |
Вид навчання |
Форма навчання |
Строки (графік) |
Вартість (або примітка про самофінансування чи безоплатність) |
1. |
Котова Тетяна Володимирівна |
Кухарі ЗДО |
СОІППО |
156 годин 5,2 кр.ЕСТS |
наставноча сесія екзамена-ційна |
Очно\ дистанціна |
24.02-28.02.2025
31.03-04.04.2025 |
|
2. |
Шевченко Валентина Михайвлівна |
Вихователі ЗДО |
СОІППО |
156 годин 5,2 кр.ЕСТS |
наставноча сесія екзамена-ційна |
Очно\ дистанціна |
24.02-28.02.2025
31.03-04.04.2025 |
|
3. |
Богатчук Іна Миколаївна |
Логопеди ЗДО |
СОІППО |
156 годин 5,2 кр.ЕСТS |
наставноча сесія екзамена-ційна |
Очно\ дистанціна |
03.03-07.03.2025
07.04-11.04.2025 |
|
4. |
Середа Ростислав Миколайович |
Інструктори фізичної культури ЗДО |
СОІППО |
156 годин 5,2 кр.ЕСТS |
наставноча сесія екзамена-ційна |
Очно\ дистанціна |
03.03-07.03.2025
07.04-11.04.2025 |
|
5. |
Подибайло Ангеліна Юріївна |
Логопеди ЗДО |
СОІППО |
156 годин 5,2 кр.ЕСТS |
Нас. сесія Екз.ційна |
Очно\ дистанціна |
03.03-07.03.2025 07.04-11.04.2025 |
|
6. |
Федорченко Наталія Дмитрівна |
Директори (завідувачі) ЗДО |
СОІППО |
156 годин 5,2 кр.ЕСТS |
наставноча сесія екзамена-ційна |
Очно\ дистанціна |
10.03-14.03.2025
14.04-18.04.2025 |
|
7. |
Кобзар Катерина Вікторінв |
Практичний психолог |
СОІППО |
156 годин 5,2 кр.ЕСТS |
наставноча сесія екзамена-ційна |
Очно\ дистанціна |
14.04-18.04.2025
19.05-23.05.2025 |
|
8. |
Рева Антоніна Володимирівна |
Вихователі ЗДО |
СОІППО |
156 годин 5,2 кр.ЕСТS |
Нас. сесія Екз.ційна |
Очно\ дистанціна |
06.10-10.10.2025
10.11-14.11.2025 |
|
Проблема, над якою працюють педагоги у рамках підвищення педагогічної майстерності у 2024/2025 навчальному році
ПІП педагога |
Проблема, над якою працює педагог |
Кобзар Катерина Вікторівна |
Пісочна анімація, як засіб художньо-естетичного та креативного розвитку дітей дошкільного віку |
Черненко Оксана Олександрівна |
Фольклорні скарби українського народу - шлях до розвитку мовленнєвої особистості |
Бєльчик Галина Михайлівна |
ЛЕГО-конструювання, як один із засобів творчої гри |
Хмелівська Валентина Володимирівна |
Використання ЛЕГО у навчанні дітей з порушенням мовлення |
Рева Антоніна Володимирівна |
Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами нетрадиційних технік малювання |
Демченко Вікторія Григорівна |
Розвиток дрібної моторики дітей з ОПП засобами використання природного матеріалу та підручних засобів, її вплив на формування мовлення дітей |
Краснікова Світлана Володимирівна |
Основи економічної культури, як складова пізнавального розвитку дитини дошкільного віку |
Шевченко Валентина Михайлівна |
Використання ІТ-технології «Кольорові палички Кбїзенера» для інтелектуального розвитку дошкільників спеціальної групи для дітей з порушенням мови |
Грабовенко Елізавета Олександрівна |
Використання системи музичного виховання Карла Орфа у роботі з дітьми дошкільного віку |
Середа Ростислав Миколайович |
Формування гендерної компетентності дошкільників у процесі організації фізкультурно-оздоровчої роботи |
Назаренко Тетяна Олександрівна |
Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами ТРВЗ |
Вакула Тетяна Анатоліївна |
Використання кінезіологічних вправ у роботі з дітьми із ЗПР |
Анісімова Світлана Анатоліївна |
Збагачення ігрового досвіду дітей через реалізацію методу проектування. |
Гребенюк Яна Анатоліївна |
Розвивальне заняття, як форма освітнього процесу, яке сприяє полегшенню адаптації дітей раннього віку до умов ЗДО |
Домашенко Валентина Дмитрівна |
Дидактична гра, як засіб розвитку мовлення дітей раннього віку |
Подибайло Наталя Анатоліївна |
Використання ЛЕГО-цеглинок у корекційній роботі з дітьми із загальним недорозвиненням мовлення |
Желізко Людмила Іванівна |
Розвиток сенсорних здібностей дітей через дидактичні ігри |
Погрібна Любов Миколаївна |
"Сюжетні ігри, їх сучасний зміст і роль у процесі соціалізації дітей страшого дошкільного віку" |
|
|
Консультація для вихователів дошкільного навчального закладу за темою: «Самоосвітня діяльність педагогів»
Модернізація системи освіти вимагає суттєвих і якісних змін у практиці роботи педагога, визначає стрижневі напрями методичних служб. Все більшої актуальності набувають питання, пов’язані з посиленням неперервного характеру навчання і професійного удосконалення педагога як умови його активної адаптації до нових обставин і моделей діяльності, підготовки до рішення нових професійних завдань. Враховуючи той факт, що більшість нових знань та технологій втрачають свою актуальність в середньому вже через п’ять років, сучасна система освіти потребує від педагога постійного вдосконалення своїх знань та вмінь. Запорукою успішного реформування освіти в цілому є підвищення професійної компетентності педагога, яку неможливо розглядати без самоосвітньої діяльності.
Самоосвіта – активна цілеспрямована пізнавальна діяльність людини, яка пов’язана з пошуком та засвоєнням знань в галузі, що цікавлять людину.
Самоосвіта педагога – це провідна форма вдосконалення професійної компетентності, що полягає в засвоєнні, оновленні, поширенні й поглибленні знань, узагальненні досвіду шляхом цілеспрямованої, системної самостійної роботи, спрямованої на саморозвиток та самовдосконалення особистості, задоволення власних інтересів і об’єктивних потреб освітнього закладу.
Потреба в самоосвіті є характерною якістю розвиненої особистості, необхідним компонентом її духовного життя. Поза самоосвітою ідея особистісного та професійного розвитку педагога не може бути здійснена.
Тому самоосвіту педагога можна розглядати як процес ознайомлення з новітніми педагогічними та психологічними дослідженнями, пошук нових напрямків у методиці та організації навчально – виховного процесу, розгляд на високому науковому рівні педагогічних проблем, що викликають утруднення в практичній роботі.
Сутність самоосвіти – здобуття педагогом знань з різноманітних джерел, використання їх в професійній діяльності, розвитку особистості та власній життєдіяльності.
Мета самоосвітньої роботи – систематичне підвищення педагогами свого професійного рівня за бажанням.
Основні завдання:
1. Вдосконалення теоретичних знань, професійної компетентності педагога.
2. Оволодіння новими формами, методами, прийомами навчання і виховання дітей.
3. Вивчення та впровадження в практику перспективного педагогічного досвіду (ППД), новітніх досягнень педагогічної, психологічної наук, нових педагогічних технологій.
4. Розвиток інноваційних процесів в освітньому закладі.
Але ні для кого не є таємницею те, що на сьогодні стан самоосвітньої діяльності має багато протиріч та недоліків:
1. Педагоги, які вважають самоосвіту своєю власною справою, до якої ніхто не має ніякого відношення та висловлюють сумніви в доцільності планування самоосвіти.
2. План самоосвіти складається педагогом не для власного використання, а для адміністрації, тому в ньому написано одне, а фактично людина працює над іншими проблемами.
3. Плани – близнюки, скопійовані один з одного.
4. Неузгодженість індивідуальних планів самоосвіти з тими, що заплановані в колективних формах навчання, в яких бере участь педагог. (Наприклад, в річному плані дошкільного закладу заплановано консультацію з певної теми, яку готує означений вихователь. Підготовка до неї вимагає опрацювання методичної літератури, періодичних видань, передового педагогічного досвіду, аналізу власної діяльності. А в плані самоосвіти цей момент не відображено.)
Тому тема самоосвіти обов’язково узгоджується з вихователем - методистом, визначається, виходячи з методичної теми навчального закладу, утруднень самого педагога, специфіки його індивідуальних інтересів, а індивідуальний план самоосвітньої роботи педагога на навчальний рік складається згідно з проблемними завданнями та річним планом освітнього закладу. Кожному вихователю надається можливість постійно поновлювати та поглиблювати загальні й фахові знання та вміння.
Форми самоосвіти можуть носити як індивідуальний так і колективний характер. Ініціатором першої є сам вихователь, вона передбачає самостійну роботу педагога з підвищення професійного рівня але на її організацію впливає керівництво ДНЗ, курси підвищення кваліфікації, які ініціюють та стимулюють діяльність вихователя. Групові форми спрямовуються на активну участь педагогічного працівника в методичній роботі дошкільного закладу, науково - методичного центру (це методичні об’єднання, семінари, практикуми, тренінги та інші методичні заходи, що організуються завідувачем та методистом закладу).
Самоосвітою педагогів дошкільного закладу обов’язково керує вихователь - методист, який спрямовує свою діяльність на вирішення таких задач:
· самовдосконалення у вихователя навичок та вмінь самостійної роботи з літературою й педагогічною документацією;
· вміння виокремлювати з літератури та ППД, що вивчається основних актуальних положень, фактів, явищ;
· вміння відбирати з прочитаного та побаченого педагогом думки, методичної знахідки для апробації, впровадження у власну педагогічну діяльність;
· підвищення рівня самоосвіти;
· формування у педагогів потреби в зміні технології навчально – виховного процесу;
· поглиблення теоретичних знань про розвиток креативності дошкільників, принципи та методи цієї роботи;
· оволодіння вихователями методами вивчення особливостей пізнавальної сфери дітей, її розвитку.
Критерії оцінювання рівня самоосвіти педагога:
· постійно слідкує за передовим досвідом в своїй сфері діяльності, прагне впровадити його з оглядом на зміни освітніх потреб вихователя;
· постійно займається самоосвітою;
Найсуттєвіші особистісні риси вихователя, який підвищує свій професійний рівень :
· любов до дітей та здатність до суб’єктивного спілкування з ними;
· спрямованість (пізнавальна, професійна, творча).
· високорозвинене почуття соціальної відповідальності;
· гуманістична громадянська позиція;
· розвинуті загальнолюдські якості: людяність, духовність, милосердя;
· прагнення до самовдосконалення й самореалізації;
· активність, організованість, експресивність, старанність;
· мотивація на досягнення успіху
· професійна компетентність, готовність до інноваційної діяльності;
Можливі види діяльності педагога в процесі самоосвіти:
1. Читає фахові періодичні видання.
2. Оглядає потрібну інформацію в Інтернеті.
3. Відвідує семінари, тренінги, конференції, лекторії, круглі столи та інші методичні заходи.
4. Обмінюється досвідом з колегами.
5. Систематично проходить курси підвищення кваліфікації.
6. Організовує роботу профільної групи, гуртка.
7. Вивчає комп’ютерні технології.
8. Проводить відкриті заходи.
Результатом самоосвіти завжди є інноваційний продукт, який може надаватися у формі:
· доповіді, виступу на семінарі, педагогічній раді, методичному об’єднанні;
· дидактичного посібника;
· методичної розробки
· авторської програми;
· статті до фахового видання;
· проекту;
· методичного кейсу.
Висновки:
«Відмінною рисою самоосвіти педагога є те, що результатом його роботи виступає ефект розвитку дітей, а не лише власне самовдосконалення в особистому та професійному плані» - Крутій К.Л., Погрібняк Н.В.
Прогнозуючий результат самоосвітньої діяльності:
1. Молоді спеціалісти зможуть більш успішно адаптуватись до умов роботи з дітьми.
2. Педагоги матимуть змогу доповнювати й конкретизувати свої знання. Вихователі зможуть розвинути потребу в постійному поповненні педагогічних знань, вміння моделювати й прогнозувати навчально - виховний процес.
3. Розкриють свій творчий потенціал.
4. Досвідчені педагогічні працівники перейдуть до цілеспрямованої науково–практичної дослідницької діяльності, що вплине на якість виховного процесу й результативність педагогічної діяльності в цілому.